sunnuntai 29. maaliskuuta 2020

ItäKaira

Noniin
Taisin todella eksyä  elokuuhun mutta nyt olen taas kartalla eli toisin sanoen tovi on taas vierähtänyt viime postauksesta. Olen sitten viime kerrasta vaihtanut asuinpaikkaa ja työtä... Enkä oikeastaan tiedä olisinko edes pystynyt aikaisemmin kirjoittamaankaan.
Tässä kun maailma on muuttunut hulluksi niin on aikaa kirjoitella.






Elikkä lyhykäisyydessään minä ja Mörö asutaan nykyään in the middle of nowhere -Sallassa- 
teen töitä ohjelmapalveluyrityksessä jossa olen todella viihtynyt.




Seuraavaksi eräskin retki jostain -In the middle of nowere-







Retkeillä olen yrittänyt mahdollisimman paljon. Vaikkei pitkiä vaelluksia ehtisikään tehdä niin olen kannattanut lähiretkeilyä. Ei kai sillä ole niin väliä että kuinka monta tuntia siellä luonnossa on kunhan vain käy olemassa ja ihastelemassa luontoäidin ihmeellisyyksiä...



Salmijoenkuru
 Oikeastaan tässä samassa postauksessa näkyy todella hyvin miten Mörö on kasvanut... Ainakin koossa, yhtä ADHD se vieläkin on, mun oma pieni täystuho.. Onneksi mulla on niin ihana duuni, että sen voi ottaa aina välillä matkaan. Ou jee.


Vaikeuksia on ollut tottua näihin metsiin. Täällä tuntuu ettei näe eteensä kun puut ovat tiellä. Koen oman sielunmaisemani olevan luminen sahara, kaipaan myräkkää, sitä kun lumi lentää vasten kasvoja. Kai nämä on niitä kuuluisia kasvun paikkoja. Kipuilla saa mutten voi valittaakaan, on täällä ollut niin ihanaa.




Tuuli kuulostaa täällä ihan erilaiselta

Sallassa yksi mun lempipaikoista on Salmijoen kuru. Siellä olen käynyt useammin kuin kerran. 

Ensi kesänä olisi tarkoitus suunnata pohjois-Sallaan. Sen näkee sitten mistä seikkailuista sitä itsensä löytää.
Jostain kohti kanjoninkurkkausta, Oulangalta

Olen käynyt Oulangalla ja sitten tulistelemassa eri laavuilla. Yrittänyt katsella uusia paikkoja.

Vol.2

Vol 3

Oulangalta

Antakoon kuvien kertoa sitten enemmän.

Olen miettinyt omaa luontosuhdettani todella paljon. 
Mitä olen valmis tekemään ja mitä ilman en voi edes miettiä eläväni vai voinko?
Syksykuvia





Metsä mitä se minulle merkitsee, mitä se on minulle merkinnyt ja mikä se on...
Kelo, honka,aihki, petäjä,

Luontoäidin ihmeitä

miksi minunkin pitää jauhaa tätä samaa...? Koska en ole minkään metsäalan ammattilainen, en ole luontoaktivisti, enkä mitenkään muutenkaan erilainen ihminen, ihan perus tavantallaaja enkä ole edes aikaisemmin ajatellut isoa kuvaa saati olenko oikeasti edes välittänyt siitä.
Seuraavat kuvat ovat alkutalvelta










Olen ehkä myöhäisherännäinen metsäkeskusteluun kun viimiset vuodet metsä on minulle ollut puutonta tunturia... Täällä vasta on herännyt siihen että hitto on sitä muitakin hienoja ja mahtavia paikkoja olemassa kuin Käsivarren erämaa-alue. 








Portti ilman aitaa


Sehän riippuu siitä miten asioihin suhtautuu, aukaisee silmät ja näkee asiat eri tavalla.


"MÄ en enää jaksa kävellä..."

Millon saa syödä?

Lapinkoira ja sen "pikkuveli"

Äijäkin kävi kyläilemässä Joulukuussa

Jääseinämä


Jokutoinen pororetki

Ruuhitunturista


Ruuhitunturista

Yritän taas petrata tässä kirjoittamisessa... :) Itä-Kaira on varmasti aika pitkälti seuraavienkin seikkailujen aiheena... 
Takapihan naapuri


Eräältä päiväretkeltä


Poro

Mörö reippaana töissä

Porukat käymässä kylässä

Vol 2.

Pilkillä

Oulangalta

Koskikara

Oulangalta

Isopyhältä

Iso Pyhältä
Kahvi tauko

Vaikka nämä sukset ovat vuokravehkeet niin sijoitin omiin.

Eräs retki Ruuhi tunturista




Oulangalta

Vol 2


Eräskin pilkkireissu

Kevät aurinkoa


Pitäkää ihmiset toiset kaukana ja menkää lähelle luontoa. Be safe 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tuntsan erämaa

Keskiviikkona 8.4 mun Toyota starttasi ensimmäistä kertaa kohti Tuntsan erämaa-aluetta. Retkikuntaamme kuului minun lisäksi Reetta ja...