maanantai 3. syyskuuta 2018

Excuse me

Lähtö päivä tuli ihan liian nopeasti! Tai en oikeen vieläkään usko, että mä täällä olen. Tuntuu kuin vaan olisi jossain kämpässä, että tässä vaan vään hengataan.

Mutta siis ihan vaan tälleen lyhyesti, (koska siis matka tänne ei todellakaan ollut niin lyhyt)
Lähin Kilpparilta 25.8 koska pääsin parhaan ystävän kyydissä kohti etelää ja mun piti hoitaa siis etelässä asioita mm, vaihtaa rahaa. Kipisjärvellä kun ei ole noita Kandan dollareita kassassa.

Varsinainen matka Saskatooniin alkoi 29.8 lento lähti pikkusen ennen 9. Se siis lensi Berliinin kautta Lontooseen.
Berliinissä piti vaihtaa lentokenttää,  No kävelimpä sieltä ulos muina naisina kun luin, että matkatavarat pitää hakea sitten jostain ihan muualta... No ei pitänyt, käveltyäni  toiseen terminaaliin jossa tajusin, että ne matkatavarat piti oikeesti hakea siitä ekasta terminaalista. No olin sieltä tullut ulos niin eipä sinne päässyt enää sitten sisälle. Onneksi siskoni oli tullut vastaan ja hänen rauhallisuudellaa ja saksan kielen taidoilla sain kaikki matkatavarat alle tunnissa. NOTE to Self! Lue niitä tauluja!

Turisti

kuulemma parhaat hampparit ever

Aamulla ketällä piti olla klo 5. aamulla eli siis muutaman tunnin yö unet.

Lontoossa piti hakea matkalaukku ja viedä se uudestaan chekattavaksi, kannattaa omistaa uusi elektronin kaikilla herkuilla oleva passi. Pääsee paljon nopeemmin.

Lontoo-Galgary 9h perus lento mantereen yli. Kuvittelin, että tänne on hankalampi päästä ( kannatta katsoa laatu ohjelmia mainos tv.ltä ;) ) mutta pari pikku kysymystä niin matka jatku.

Galgary-Edmonton

Ensimmäistä kertaa tämmössellä koneella
EDMONTON-SASKATOON

2 ja 2 paikkaa.

huippi henkilö kuntaa!

Saskatoon

Kello oli paikallista aikaa klo 21.00 elikkä lisää siihen 9 h, niin sitten ollaan Suomen ajassa. Olin niin rikki kun pääsin Saskatooniin. Onneksi matkalaukku tuli sieltä kolmen lennon jälkeen :) Sekä yliopistolta oli opiskelijoita ottamassa meitä vastaan. Sitten vaan taksilla hotelliin ja nukkumaan

31.8.2018 Perjantai!

Muutto päivä.

aamupalan jälkeen kohti campusta, onneksi tapasin pari muutakin suomalaista tyttöä joiden kanssa yhdessä käytiin kysymässä että mistä ja milloin voidaan saada avain ja muuttaa sisälle. Se meni yllättävän vaivattomasti.

Tässä pari kuvaa mun kämpästä. Kämpässä on 4 huonetta, yksi olohuone/keittiö ja kaksi vessaa. Ihan mukava.
Samana päivän oli vielä kaikkien ulkkareiden info päivä, missä oli tervetulo puheita ja vähän tutustumista ja ruokailu.

1.9.2018
Aamulla kävin brunssilla, on hmmm todella hyvä ruokala!

Meillä oli workshop kuinka opiskella yliopistossa Kanadassa. Musta niin tuntuu, että tämä on ensimmäinen ja viiminen lukukausi akateemisessa koulussa, vaikka meillä ei ole yhen yhtä tuntia vielä ollutkaan, mutta onneksi olen vaihtari...

Illalla Saskatoonin kaupunki järjesti ilotulituksen, jossa oli kaiken näköstä muuta ohjelmaa ennen.

Täällä kämpässähän ei ole mitään siivousvälineitä, lautasia tai muita ruokailu/ ruoan laitto välineitä saati sitten peittoa tai tyynyä. Onneksi meille järjestettiin shoppailu päivä, että sai kaikki välttämättömimmät asiat ostettua.
Keltasella bussilla.

No sieltä en saanut simmiä, joten lähdin vielä illalla kaupungille. Täällähän on kauppakeskuksia ja kaikkia erikoisia liikkeitä kuten MAC ja victoria secrets...

Maananataina on labour day... eli VP. tai pyhäpäivä lähdettiin yhden kaverin kanssa katsomaan kuinka bussi toimii. Note to SELF! vedä narusta (STOP). Heiluta oven edessä käsiä siinä on liiketunnistin, jos siis haluat mennä ovesta ulos :)

Tässä pari kuvaa keskustasta:

Huomenna alkaa virallisesti koulu, elikkä siis tutustumista myös campukseen, jossa olen niin hukassa  vieläkin. Kuvia tulee lisää myös kampuksesta..... Jännittää kun ylihuomenna alkaa ekat tunnit (mistä en vielä tiedä mitään et missä ja monelta)

Tuntsan erämaa

Keskiviikkona 8.4 mun Toyota starttasi ensimmäistä kertaa kohti Tuntsan erämaa-aluetta. Retkikuntaamme kuului minun lisäksi Reetta ja...